Що таке інклюзивна освіта?

/Files/images/pl/інклюзія.png

/Files/images/pl/картинка.png

Інклюзивне навчання— це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.Інклюзивна освіта— це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості. Переваги інклюзивної освіти:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.•

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • Вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • Вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • Вчаться співробітництву;
  • Вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

Інклюзія в нашій школі означає розкриття кожного учня. Інклюзія враховує потреби дітей, створюються спеціальні умови, підтримка необхідні учням і вчителям для досягнення успіху.

Постанова КМУ від 15.09.2021 №957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»зі змінами (далі - Порядок);
Наказ МОН від 08.06.2018 №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».

Навчально -методична література для педагогічних працівників, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами

Інклюзивне навчання у школі: кроки до успішного початку
Якісна інклюзія: інструкція для керівника школи
Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти
Розбудова інклюзивного освітнього простору
Інклюзивне навчання: робота вчителя і асистента вчителя.
Інклюзивне навчання та підтримка дітей з ООП в умовах війни
Організація інклюзивного навчання: ведення документації в закладі освіти
Лист МОН від 03.09.2024 р №6/679-24 «Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році»
Лист МОН від 31.08.2023 року №1/13094-23 "Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році»
Лист МОН від 30.08.2021 №1/9-436 " Щодо організації навчання осіб із особливими освітніми потребами у ЗЗСО у 2022/2023 н.р."
Лист МОН від 30.08.2021 №1/9-436 " Щодо організації навчання осіб із особливими освітніми потребами у ЗЗСО у 2021/2022 н.р."
Лист МОН від 31.08.2020 № 1/9-495 " Щодо організації навчання осіб із особливими освітінми потребами у ЗЗСО у 2020/2021 н.р."
Вебінар] Інклюзивне навчання дітей з ООП
Індивідуальна програма розвитку

ПРАКТИКА АСИСТЕНТА ПЕДАГОГА

Кiлькiсть переглядiв: 74

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.